OBCHODNÍ PODMÍNKY
Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.audiotek.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.
Kontaktní údaje
Název: AudioMaster CZ a.s. – divize AUDIOTEK MEGASTORE
Sídlo: Ocelářská 937/39, 190 00 Praha 9 - Vysočany
IČ: 28206649
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl C, vložka
132711
Telefon: +420 226 011 175
Email info@audiotek.cz
Kontaktní adresa: Ocelářská 937/39, 190 00 Praha 9 - Vysočany
Seznam provozoven: Audiotek Megastore, Veveří 8, 602 00 Brno, Audiotek
Megastore, Prostřední 133, 686 01 Uherské Hradiště
Provozní doba: PO - PÁ: 10:00 - 19:00, SO: 10:00 - 15:00, NE: zavřeno
Ověření v Administrativním
registru ekonomických subjektů (ARES)
Informace
Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou
zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků,
kromě nákladů na doručení zboží.
Informace o přijímaných způsobech platby jsou uvedeny zde.
Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.
Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží.
Na zboží v akci či výprodeji nelze uplatnit žádné další slevy. Slevy na e-shopu se nesčítají.
Doručování zboží
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 10 dnů od
potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání.
Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do dvou
pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se
doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, potvrzení a certifikáty, odešle
prodávající kupujícímu společně se zbožím nebo ihned po převzetí zboží,
nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží kupujícím.
Požádá-li o
to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou
dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující
práva z nich uplatnit.
Cena a způsob doručení (informace zde)
Nedodrží-li prodávající lhůtu pro dodání nebo odeslání zboží, poskytne
kupujícímu slevu ve výši 3 % z ceny příštího nákupu. Ostatní nároky kupujícího
tím nejsou dotčeny.
Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době porušením své povinnosti, je
povinen prodávajícímu zaplatit poplatek za uskladnění za každý den prodlení ve
výši 10,- Kč, maximálně však 300,- Kč, Prodávající je oprávněn poté, co
kupujícího prokazatelně e-mailem upozorní a poskytne mu novou přiměřenou lhůtu
pro převzetí, zboží vhodným způsobem prodat. Náklady na uskladnění a náklady
marného dodání zboží z důvodu nedostatku součinnosti na straně kupujícího v
nezbytně nutné výši je prodávající oprávněn po kupujícím vymáhat.
Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
Kupující může odstoupit od smlouvy do 30 dnů od převzetí zboží nebo
poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení
platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu
seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá v 30 denní lhůtě.
Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění
komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo
smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a
zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to
stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci
určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit
nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen
prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno
prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit
známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající
oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a
započíst jej na vracenou částku.
Prodávající není povinen vrátit příslušnou částku kupujícímu dříve, než mu
kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodání
digitálního obsahu, nebyl-li dodán na hmotném nosiči, či u smluv o poskytování
služeb, v obou případech za podmínky, že ke splnění došlo s předchozím
výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
dále u smluv na dodávku služeb nebo zboží (vč. alkoholických nápojů), jejichž
cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího; u
smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu
a u smluv na zboží, které podléhá rychlé zkáze, u zboží, které bylo nenávratně
smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů
je nelze vrátit; u dodávky zvukových či obrazových nahrávek nebo počítačových
programů, porušil-li kupující jejich původní obal; u dodávky novin, časopisů
nebo jiných periodik; u smluv o ubytování, dopravě, stravování nebo využití
volného času poskytovaných v určeném termínu nebo u smluv uzavíraných na
základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby.
Vzor/on-line formulář pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
Prodávající
zároveň kupujícího upozorňuje, že smlouva není uzavřena, pokud jsou zde
oprávněné pochybnosti o skutečné identitě kupujícího nebo v případě zjevných
chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
Práva a povinností z vadného plnění
Jakost při převzetí
Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané
vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní,
neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným
zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za
které prodávající odpovídá.
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží
podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na
přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li
vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání
nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze
této součásti.
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může
kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala
již při převzetí zboží.
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující
před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře
dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu
prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo
práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.
Zákonná práva z vad
Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční
době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v
připojeném návodu.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u
vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o
vadu odstranitelnou či neodstranitelnou):
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
• bezplatné odstranění vady opravou;
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při
uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu
neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li
o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění
vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro
stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad
(nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní
ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo
nedodržení návodu k použití.
U vybraného zboží se prodávající zavazuje kupujícímu nabídnout rozšířenou
smluvní záruku.
Vyřízení reklamace
Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k
opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo
elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na
způsob vyřízení reklamace.
Formuláře ke stažení zde:
Reklamace pro nesplnění jakosti při převzetí - vady výrobku
Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace)
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení
vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu
prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže
být neodstranitelná.
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva
jako při nepodstatném porušení smlouvy.
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro
vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa
určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu,
aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů,
rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné
posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě
sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně
nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva,
jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy.
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou
slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy.
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení
nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně
zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi
nového zboží nebo jeho části.
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se
prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku
e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS.
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
Prodávající se zavazuje reklamaci zboží nutné potřeby (kočárek, zdravotnické
pomůcky, aj.) vyřídit včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději
do 20 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší
lhůtě. Alternativně může po dobu reklamace poskytnout náhradní výrobek.
Ochrana osobních údajů
Správcem
osobních údajů poskytnutých za účelem plnění
předmětu smlouvy je prodávající.
Identifikační a kontaktní údaje
správce
Provozovatel:
AudioMaster CZ a.s.
Sídlo: Ocelářská 937/39, 190 00 Praha 9 -
Vysočany
IČ: 28206649
DIČ: CZ28206649
Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským
soudem v Praze oddíl C, vložka
132711
Telefon: +420 226 011 175
E-mail: info@music-city.cz
Kontaktní adresa: Ocelářská 937/39, 190 00 Praha
9 - Vysočany
Účel zpracování, rozsah osobních údajů a právní základ pro zpracování
Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo a platební údaje.
Právním základem pro zpracování osobních údajů je v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. b) GDPR plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je kupující.
Kategorie příjemců/příjemci osobních údajů
Správce se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům:
a)smluvnímu dopravci, kterého si kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, seznam dopravců je dostupný zde, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefonní číslo;
b)provozovateli portálu Heureka.cz za účelem generování a zasílání dotazníků spokojenosti s nákupem v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je internetový obchod zapojen. Právním základem pro zpracování je v tomto případě v souladu s článkem 6 odst. 1 písm. f) GDPR oprávněný zájem správce,který spočívá ve zjišťování spokojenosti kupujícího s nákupem u správce. Zasílání dotazníků se týká všech kupujících, kteří neodmítli zasílání obchodních sdělení ve smyslu § 7 odst. 3 zákona o některých službách informační společnosti (č. 480/2004 Sb.), a je prováděno po každém nákupu na internetovém obchodu. Provozovatel portálu Heureka.cz je oprávněn předanou e-mailovou adresu použít výhradně za účelem vygenerování a zaslání dotazníku spokojenosti ve smyslu Podmínek programu Ověřeno zákazníky dostupných zde: sluzby.heureka.cz/napoveda/podminky-a-dulezite-dokumenty/. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky může kupující kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě námitky nebude dotazník kupujícímu dále zasílán.
Doba uložení
Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu zákonné záruky (24 měsíců od převzetí zboží) či po dobu poskytnuté záruky smluvní.
Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.) povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2023). Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura pro účely daňového řízení uchována do konce roku 2021). Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.
Kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.), povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo (to znamená, pokud nakoupíte zboží v průběhu roku 2018, musí být faktura uchována do konce roku 2028). Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení a adresu.
Práva kupujícího ve vztahu k osobním údajům
Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR má právo:
a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR;
b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR;
c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování;
d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR;
e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR;
f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.
Správce poskytne kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do 20 dnů od obdržení žádosti.
V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má kupující právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.
Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům.
Řešení sporů
Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
Ostatní
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 22. 5 2018.